THE STORY OF ROBE DI KAPPA
Voor altijd verbonden met het concept vrijheid, werd het merk geboren in 1969 in Italië, in Turijn, toen de jonge CEO van een oud textielbedrijf - de 23-jarige Maurizio Vitale - het verlangen van zijn leeftijdsgenoten aanvoelde om los te komen van de formele regels die door hun ouders werden opgelegd, zelfs in de manier waarop ze zich kleedden. Dit waren de jaren van studentenprotesten, grote pacifistische bewegingen en sit-ins voor het Witte Huis. De jongeren wilden de regels van de wereld omverwerpen en toen Vitale John Lennon op televisie een militair shirt zag dragen van een gesneuvelde soldaat in Vietnam, begreep hij hoe ze zich zouden kleden: uniseks en casual.
Uit een magazijn met onverkochte koopwaar haalde hij een voorraad t-shirts en liet ze militair groen verven. Hij liet er legerpatches en sterren op naaien. Het was een ongekend succes. Jongeren in heel Italië wilden die t-shirts: het merk Robe di Kappa was geboren.
1969 – Het Omini logo
Het perfecte beeld om de ziel van Robe di Kappa weer te geven werd genomen tijdens een fotoshoot voor Beatrix, een ander merk van de familie Vitale. Een tegenlichtfoto van het silhouet van een jongen en een meisje, rug-aan-rug zittend. Deze foto, die later werd omgedoopt tot “Omini”, werd al snel het emblematische logo van het merk.